نوجوانان ایران زمین
همه چیز برای نوجوان 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نوجوانان ایران زمین و آدرس nojavany.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ایا می  دانستید که ؟؟؟؟.........

 

دانستنی های جالب ( آیا می دانید ) مهر

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 3 تير 1391برچسب:, ] [ 12:52 ] [ علی و صالح ]

 

راکت

 

و توپ بدمینتون: راکت بابولات ترکيبي از نانولوله هاي کربني با الياف کربن منظم به منظ

ور توليد راکت هاي مستحکم توليد کرده است. اين ترکيب پنج بار مستحکم تر و منظم تر از کرب

ن در حالت عادي است. در حالي که خم شدن قاب در زمان ضربه، باعث کند شدن سرعت توپ در راکت هاي معمولي مشاهده مي شود، اين راکت ها به خاطر وجود زه مقاوم، عکس العمل خوبي در زمان ضربه از خود نشان مي دهند. در اثر وجود تثبيت کننده هايي در دو طرف مرکز اين راکت ها، مقاومت در برابر تنش افزايش پيدا کرده است. مقاومت در برابر تنش در اين راکت ها 50 درصد بيش از راکت هايي با کربن استاندارد

است. اين مدل داراي تثبيت کننده ديگري نيز هست که تنش را از بالاي دسته به وسط قاب در هر طرف از راکت انتقال مي دهد که باعث کاهش خمش عمودي و چرخش قاب راکت در زمان ضربه زدن به توپ مي شود


 

[ شنبه 3 تير 1391برچسب:, ] [ 12:44 ] [ علی و صالح ]

 

 توپ یورو 2012

 آدیداس، حامی رسمی مسابقات جام ملت های اروپا، یورو 2012، که 8 ژوئن (19 خرداد) آغاز خواهد شد. توپ مخصوص این مسابقات را معرفی کرده است. این توپ که آخرین نمونه نسل «تانگو» است و «تانگو 12» نام گذاری شده، برای نخستین بار در دسامبر سال گذشته میلادی معرفی شد و قرار است در مسابقات جام ملت های اروپا که در اوکراین و لهستان برگزار خواهد شد، جای جابولانی، توپ مخصوص مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را بگیرد. جابولانی پس از مسابقات جام جهانی سال 2010 با انتقادات بسیاری مواجه شد و بسیاری رفتار غیرمنتظره آن را که به ویژه برای دروازه بانان دردسرآفرین شده بود، به باد انتقاد گرفتند.


ازجمله دیوید جیمز، دروازه بان تیم ملی انگلیس آن را «افتضاح» خوانده است. آدیداس اما توپ جدیدش را که دو سال برای طراحی آن زمان صرف کرده است. برای تیم های مطرح لیگ های اروپایی همچون چلسی، میلان، بایرن مونیخ و رئال مادرید فرستاده است تا بازیکنان این تیم ها آن را امتحان کرده و از هرگونه اشتباه احتمالی در طراحی و ساخت آن جلوگیری شود.

همچنین توپ های تانگو 12 برای بازیکنان 16 تیم حاضر در رقابت های یورو 2012 فرستاده شده است تا آنها هم بتوانند به بازی با این توپ منحصر به فرد عادت کنند. تانگو 2012 از مواد باکیفیت بسیار بالا ساخته شده است (70 درصد پولیرتان و 30 درصد چرم مصنوعی) و راحت تر می توان کنترلش کرد و با آن بازیکنان حریف را دریبل زد.

همچنین در تمام آزمایشات فیفا، ازجمله آزمایش های وزن، اندازه و طراحی بالاترین امتیاز را کسب کرده است. بدین ترتیب تانگو 12 برای بازی در شرایط مختلف جوی و مدت های طولانی مناسب است.

 
[ شنبه 3 تير 1391برچسب:, ] [ 12:42 ] [ علی و صالح ]

در یك شركت بزرگ ژاپنی كه تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت، یك مورد به یاد ماندنی اتفاق افتاد:
شكایتی از سوی یكی مشتریان به كمپانی رسید. او اظهار داشته بود كه هنگام خرید یك بسته صابون متوجه شده بود كه آن قوطی خالی است.

بلافاصله با تاكید و پیگیریهای مدیریت ارشد كارخانه این مشكل بررسی، و دستور صادر شد كه خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تكرار چنین مسئله ای اتخاذ نماید.

مهندسین نیز دست به كار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند : پایش (مونیتورینگ) خط بسته بندی با اشعه ایكس بزودی سیستم مذكور خریداری شده و با تلاش شبانه روزی گروه مهندسین،‌ دستگاه تولید اشعه ایكس و مانیتورهائی با رزولوشن بالا نصب شده و خط مزبور تجهیز گردید. سپس دو نفر اپراتور نیز جهت كنترل دائمی پشت آن دستگاهها به كار گمارده شدند تا از عبور احتمالی قوطیهای خالی جلوگیری نمایند.

نكته جالب توجه در این بود كه درست همزمان با این ماجرا، مشكلی مشابه نیز در یكی از كارگاههای كوچك تولیدی پیش آمده بود اما آنجا یك كارمند معمولی و غیر متخصص آنرا به شیوه ای بسیار ساده تر و كم خرج تر حل كرد : تعبیه یك دستگاه پنكه در مسیر خط بسته بندی تا قوطی خالی را باد ببرد
 
[ شنبه 3 تير 1391برچسب:x,داستان,جالب,باور نکردنی,ساده,پنکه,صابون,کارخانه,متخصص,, ] [ 12:22 ] [ علی و صالح ]

 

ایا می  دانستید که ؟؟؟؟.........

دانستنی های جالب ( آیا می دانید ) مهر


ادامه مطلب
[ شنبه 3 تير 1391برچسب:دانستنی, ] [ 5:56 ] [ علی و صالح ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام من علی افشاری هستم و با دوستم صالح سلطانی در مدرسه ی اژه ای 2 پایه ی سوم مشغول تحصیل می باشیم.
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 134
بازدید کل : 76068
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


بازی آنلاین




استخاره آنلاین با قرآن کریم




آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

تماس با ما
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت